Söka plats till förskolan

Alla barn som är 1 till 5 år gamla
kan gå i förskola.

I Solna stad finns:

  • förskola
  • pedagogisk omsorg
  • flerfamiljssystem
  • öppen förskola.

Du måste söka om plats för ditt barn
i förskola och pedagogisk omsorg.

Pedagogisk omsorg är ett annat ord för familjedaghem eller dagmamma.

Här finns information om
att söka plats i förskolan för ditt barn:

Innan du söker om plats

Så här söker du om plats i förskolan

Stå i kö till förskola och pedagogisk omsorg

När ditt barn har fått en plats

Vad kostar förskolan?

Vill du veta mer om förskola, pedagogisk omsorg,
flerfamiljssystem och öppen förskola?Läs mer här: Förskola och pedagogisk omsorg i Solna stad

Hjälpte informationen dig?
Senast uppdaterad