Fixarservice och hembesök
Många äldre behöver hjälp
med olika saker
för att kunna bo kvar hemma.
Därför har Solna flera olika typer
av stöd.
Fixarservice och hembesök är stöd
som du inte behöver ha beslut för att få.
Fixarservice
Fixarservice kan hjälpa dig
som bor i Solna och är över 65 år. Fixarservice är gratis.
Det här kan fixarservice hjälpa dig med:
- Sätta upp gardiner
- Byta glödlampor, säkringar och batterier
- Ta ner och sätta upp saker i höga skåp
- Hämta och lämna lättare saker på vinden och i källaren
- Flytta lättare möbler i bostaden
- Sätta upp tavelkrokar, men inte borra
- Göra sladdar och mattkanter säkrare
- Ordna med balkonglådor, men inte plantera.
Ring till Fixarservice och tala om ditt namn och telefonnummer.
Fixarservice telefon är 08-746 31 46
Du kan också mejla Fixarservice på fixarservice@solna.se
Hembesök
En arbetsterapeut kan komma
hem till dig
som inte har hemtjänst
och som är 80 år eller äldre.
Kommunen kontaktar dig om ett besök.
Arbetsterapeuten berättar
om vilken service
och vilka aktiviteter som finns för äldre i Solna.
Arbetsterapeuten kollar också
din balans
och ger information om olika hjälpmedel till exempel.
Solna stads kontaktcenter
Dela sidan